De gebroeders Caris

Titel: De gebroeders Caris
Auteur: Piet Spee (†)
Uitgever: Heemkundevereniging Horn (2007)
Aantal pagina's: 36 zwart/wit
Formaat: 210 x 297 mm
Prijs: € 4,00 exclusief eventuele verzendkosten van € 4,10

Betaling via NL71 RABO 0126 1106 11 t.n.v. Heemkundevereniging Horn, onder vermelding van titel boek, uw naam, adres en postcode.

Op 13 mei 1991 vond in Horn de begrafenis plaats van de 96-jarige Josef Caris. Geboren en getogen in Horn was hij de laatste van de vier ongehuwde samenwonende broers, die op de voormalige Oude Weerterweg woonden. De weg was een zandweg die tussen de velden doorslingerde vanaf het veldkruis aan de Hoogstraat tot aan de Haelerweg. Voor de familie was hij 'aome Sef' en bij de Horner dorpsgenoten stond hij bekend als 'Sef van de Caris-menkes'. Met zijn heengaan werd een kleine Horner dorpsgeschiedenis afgesloten.

In het boekje komen onder meer aan de orde de rol van de boerenleenbank, Paul Barten in De Weerd, de nieuwe woonwijk van 'De Dalbewoners', het boerenleven, boeremoos, krinte-mik en proemevlaai, de crisistijd en de oorlog.

Boekwerk is in Horn te koop bij:

Henk Schreurs, Dorpstraat 20 en iedere woensdag tussen 14.00 en 17.00 uur in ons lokaal in basisschool De Mussenberg (ingang via de Mussenberg).

Boekwerk te bestellen via:

-       deze website onder ‘CONTACT