Rijksweg: Muurtje Huyben's bier

Het muurtje, nabij Rijksweg 7, met het opschrift ‘Huyben’s bier – De gezonde volksdrank’ werd in 1928 of 1929 geplaatst op het veldje van handboogvereniging Wilhelmina. Het was nodig omdat de schutters bij minder goed weer vaak met hun voeten in de modder stonden, die van een erachter gelegen hoger terrein naar beneden liep. Het muurtje moest dit verhinderen zodat de schutters droge voeten hielden. Louis Huyben, een plaatselijke bierbrouwer én lid van de handboogvereniging, heeft het muurtje laten plaatsen. De schutters vonden het muurtje maar wát handig, want ze legden er een plank over, zodat ze hun glazen bier er ook nog eens op kwijt konden.

Tijdens opruimwerkzaamheden door de handboogvereniging in 1958 kwam de tekst weer tevoorschijn. In juni 2016 is het muurtje weer zichtbaar gemaakt en is het opschrift weer in de oorspronkelijke staat hersteld. Op 18 juni 2018 is door de heemkundevereniging een infobord bij het muurtje geplaatst.