Presentatie kroniek 2021

20220406-Kroniek-3.jpg

06 april:

Belangrijke gebeurtenissen komen in de krant en verdwijnen vervolgens weer snel uit de belangstelling.

Onbelangrijke gebeurtenissen komen niet in de krant, maar worden gekoesterd in de herinnering van degenen die ze hebben meegemaakt.

Dat heeft tot gevolg dat over het leven van alledag nauwelijks iets wordt vastgelegd.

Om daar iets aan te doen nam een werkgroep van de Heemkundevereniging Horn in 2010 het initiatief om een jaarlijkse kroniek te samen te stellen, waarin chronologisch wordt beschreven wat er zich in het afgelopen jaar in Horn zoal heeft voorgedaan, ook al heeft dat de krant niet gehaald.

20220406 Kroniek 2

Woensdagavond 6 april heeft voor de twaalfde keer onder grote belangstelling in BS De Mussenberg in Horn de presentatie van de Kroniek Horn 2021 plaatsgevonden.

De werkgroep kroniek met Jan Claessen, Mia Dings, Betsy Reijnen, Har Schulpen en Toos Timmermans van Heemkundevereniging Horn is er wederom in geslaagd alle gedenkwaardige gebeurtenissen in Horn keurig op een rij te zetten. Met 176 pagina’s en 258 foto’s is de kroniek nog groter dan verleden jaar.

(Op de foto vlnr: Jan Claessen, Toos Timmermans, Har Schulpen en Betsy Reijnen. Mia Dings was helaas verhinderd).

20220406 Kroniek 1

Na de pauze was er een geanimeerde quiz gepresenteerd door Adelin Remy.

Voor de beste drie deelnemers was er een smakelijke prijs.
De antwoorden van de quiz zijn te vinden in de kroniek.

De kroniek is verkrijgbaar voor € 8,50 bij Henk Schreurs, Dorpstraat 20,

bij SPAR Ruud & Sylvia of bel met 0642101223 en u wordt doorverwezen.