Presentatie Heemkundekalender Horn 2020

6 november

2019 11 06 IMG 6420 kl   2019 11 06 IMG 6412 kl

Op woensdag 6 november werd in de aula van basisschool De Mussenberg onder grote belangstelling de kalender 2020 van de heemkundevereniging gepresenteerd. Har Sillen gaf uitleg over de totstandkoming van de kalender. Met boeiende achtergrondverhalen, ondersteund door fraaie beelden, gaf hij per maand een toelichting. Het thema van de kalender is ‘Verenigingen uit Horn’.

Har Sillen opende de avond met een dankwoord aan Peter Roumen. Peter stelt zijn hele luchtfoto-archief en andere foto’s van Horn ter beschikking aan de vereniging. Het betreft ongeveer 2.800 foto’s en meerdere filmpjes.

Na de overhandiging van het fotoarchief werden alle aanwezigen uitgenodigd voor deelname aan een quiz over Horn. Adelin Remy liet foto’s zien waarbij een keuze moest worden gemaakt uit drie mogelijke antwoorden. Mat Rooswinkel was degene met de meeste goede antwoorden.

Na afloop ontvingen de aanwezige leden de kalender 2020.