Tentoonstelling 12,5 jaar Heemkundevereniging Horn

2019 10 20 IMG 6392 kl   2019 10 20 IMG 6400 kl

20 oktober

Heemkundevereniging Horn bestaat 12,5 jaar. Ter gelegenheid van dit koperen jubileum was er vanaf 11.00 uur tot 17.00 uur een tentoonstelling in basisschool De Mussenberg. Niet alleen de aula, het handenarbeidlokaal, maar ook de gang naar de gymzaal, de gymzaal en het eigen lokaal waren ingericht als tentoonstellingsruimten. Talloze bezoekers konden zien wat de vereniging de afgelopen jaren heeft gedaan, wat de vereniging heeft verzameld en gearchiveerd.

Enkele leden demonstreerden op welke wijze bidprentjes worden gescand en kunnen worden geraadpleegd. Ook werd uitleg gegeven over het maken van een stamboom en kwartierstaten, een genealogisch overzicht van de voorouders. Op een groot tv-scherm werden doorlopend foto’s getoond van Horn en er was een boekenverkoop met speciale aanbiedingen.

Na afloop van de tentoonstelling werden de ruimten door vele handen weer ‘heringericht’ voor de volgende dag waarop de leerlingen, na de herfstvakantie, de school weer konden gebruiken.

De jubilerende vereniging kan terugzien op een zeer geslaagde tentoonstelling. Nieuwe leden hebben zich aangemeld en er werden vele afspraken gemaakt voor het beschikbaar stellen van documenten, bidprentjes en foto’s.