Kroedwès 2019

2019 08 16 P1090434 kl    2019 08 17 15.07.57 kl

16 t/m 18 augustus

Dit jaar is het tien jaar geleden dat Heemkundevereniging Horn een oud gebruik in Horn weer heeft opgepakt te weten het zegenen van de kroedwès. Leden van de werkgroep kroedwès waren ook dit jaar op zoek gegaan naar kruiden en gewassen die nodig zijn voor het maken van de kroedwès. Ondanks de droogte waren er toch nog voldoende kruiden en gewassen verzameld voor circa 250 kruidenbosjes.

In de H. Mis op zondagmorgen, tijdens de viering van het Hoogfeest van Maria Tenhemel-opneming, werd de kroedwès gezegend en uitgedeeld. Ter gelegenheid van het jubileum was de kerk extra versierd en er werden foto’s getoond van tien jaar kroedwès.

Na de eucharistieviering werd bij Bed & Breakfast Peter en Matty Peters, Kasteelstraat 9, onder het genot van een kopje koffie/thee en een stukje vlaai nog gezellig nagepraat.

Dankzij de medewerking van vele vrijwilligers is deze activiteit niet meer weg te denken uit Horn.